Všeobecné obchodné a reklamačné podmienky
Obchodník – prevádzkovateľ E-shopu je:
obchodné meno: Mlyn Kolárovo, a. s.
so sídlom: Železničný rad 11 946 03 Kolárovo, Slovenská republika
IČO: 46883631
DIČ: 2023626671
IČ DPH: SK2023626671
Registrácia: Obchodný register Okresného súdu Nitra Odd. Sa, Vl.č. 10460/N
E-mail: web@vitaflora.sk
Tel. číslo: +421 35 770 14 71
Orgány dohľadu:
Pre dohľad nad všeobecnou ochranou spotrebiteľa:
Slovenská obchodná inšpekcia (SOI)
Inšpektorát SOI pre Nitriansky kraj
Staničná 9, P. O. BOX 49A, 950 50 Nitra 1
Odbor výkonu dozoru
tel. č. 037/772 00 01, 037/772 00 34
fax č. 037/772 00 24
http://www.soi.sk
http://www.soi.sk/sk/Podavanie-podnetov-staznosti-navrhov-a-ziadosti.soi
Pre dohľad nad bezpečnosťou a kvalitou potravín:
Štátna veterinárna a potravinová správa Slovenskej republiky
Botanická 17, 842 13 Bratislava
tel. č. 02/ 602 57 212
http://www.svssr.sk/
Článok I – Pojmy pre účely týchto VOP
Obchodník | osoba, ktorá v súvislosti so spotrebiteľskou zmluvou, z nej vyplývajúcim záväzkom alebo pri obchodnej praktike koná v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania, a to aj prostredníctvom inej osoby, ktorá koná v jej mene alebo na jej účet; v kontexte týchto VOP je Obchodníkom spoločnosť Mlyn Kolárovo, a. s. |
Spotrebiteľ | fyzická osoba, ktorá v súvislosti so spotrebiteľskou zmluvou, z nej vyplývajúcim záväzkom alebo pri obchodnej praktike nekoná v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania. |
E-shop | internetový obchod Obchodníka umiestnený na doméne www.vitaflora.sk |
Produkt | Produktom sa rozumie tovar alebo služba ponúkaná na predaj alebo poskytovaná Spotrebiteľovi prostredníctvom E-shopu. |
Objednávka | úkon Spotrebiteľa v súvislosti s E-shopom, ktorý vyjadruje vôľu Spotrebiteľa nakúpiť Produkt v E-shope |
Jednotková cena | konečná cena vrátane dane z pridanej hodnoty a ostatných daní za kilogram, liter, meter, meter štvorcový, meter kubický tovaru alebo inú jednotku množstva, ktorá sa často a bežne používa pri predaji tovaru |
Predajná cena | konečná cena vrátane dane z pridanej hodnoty (DPH) a všetkých ostatných daní za jednotku Produktu alebo za určené množstvo Produktu. |
Celková cena | celková Predajná cena Produktov uvedených v Objednávke vrátane DPH, všetkých ostatných daní, nákladov na dopravu (Dopravné), dodanie, poštovné a iných nákladov a poplatkov súvisiacich s Objednávkou, ktoré je Spotrebiteľ povinný uhradiť. |
Dopravné | náklady na dopravu Produktu k Spotrebiteľovi, prípadne vrátane nákladov na balenie alebo inú manipuláciu s Produktom špecifikovanú v procese Objednávky. |
VOP | všeobecné obchodné podmienky. VOP upravujú práva a povinnosti zmluvných strán vyplývajúce z kúpnej zmluvy uzatvorenej na diaľku medzi obchodníkom a spotrebiteľom prostredníctvom internetového obchodu (E-shopu) na webovom sídle www.vitaflora.sk. |
Zmluva uzavretá na diaľku | zmluva medzi Obchodníkom a Spotrebiteľom dohodnutá a uzavretá výlučne prostredníctvom jedného alebo viacerých prostriedkov diaľkovej komunikácie bez súčasnej fyzickej prítomnosti Obchodníka a Spotrebiteľa, najmä využitím E-shopu, elektronickej pošty, telefónu. |
Trvanlivé médium | prostriedok, ktorý umožňuje Spotrebiteľovi alebo Obchodníkovi uchovávať informácie adresované Spotrebiteľovi alebo Obchodníkovi počas doby, ktorá zodpovedá účelu, ktorý plnia tieto informácie, a spôsobom, ktorý umožňuje ich nezmenenú reprodukciu a použitie v budúcnosti, najmä listina, e-mail, USB kľúč, CD, DVD, pamäťová karta a pevný disk počítača. |
Zákon | zákon č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov v platnom znení |
Článok II – Všeobecné ustanovenia
- Tieto VOP upravujú:
- proces nákupu Produktu Spotrebiteľom prostredníctvom E-shopu,
- podmienky predaja a nákupu Produktu prostredníctvom E-shopu Obchodníka,
- práva a povinnosti zmluvných strán, t. j. Obchodníka a Spotrebiteľa vyplývajúce z kúpnej zmluvy uzatvorenej medzi týmito stranami, ktorej predmetom je kúpa a predaj Produktu prostredníctvom E-shopu Obchodníka.
Článok III – Objednávka a uzavretie zmluvy
- Spotrebiteľ si objednáva Produkt u Obchodníka cez E-shop umiestnený pod doménou www.vitaflora.sk.
- Popis toho-ktorého Produktu, jeho hlavné vlastnosti v rozsahu primeranom druhu a povahe Produktu, dostupnosť na sklade, jeho Predajná cena a Jednotková cena (ak je relevantná) sú uvedené v E-shope pri tom-ktorom Produkte.
- Nákup Produktu v E-shope nie je podmienený registráciou v E-shope, ale Spotrebiteľ sa môže dobrovoľne pri nákupe Produktu v E-shope aj registrovať vyplnením údajov, ktoré od neho E-shop vyžaduje. Pri registrácii bude Spotrebiteľovi na e-mailovú adresu zadanú pri registrácii doručená e-mailová správa, ktorá obsahuje aktivačný link. Spotrebiteľ kliknutím na linku aktivuje svoje konto na E-shope. Ak Spotrebiteľ neklikne na aktivačný link do 7 dní od registrovania v E-shope, konto Spotrebiteľa nebude aktivované a registrácia bude neúspešná.
- Po úspešnej registrácii bude mať Spotrebiteľ prístup k svojmu kontu, prostredníctvom ktorého sa bude pri nákupoch hlásiť v E-shope. Pri každom ďalšom nákupe sa Spotrebiteľ už neregistruje, stačí, aby sa pomocou svojich prihlasovacích údajov prihlásil k svojmu kontu v E-shope.
- Spotrebiteľ objednáva Produkt u Obchodníka prostredníctvom E-shopu, a to podľa pokynov uvedených v tomto E-shope.
- Po stlačení tlačidla „DO KOŠÍKA“ pri tom-ktorom Produkte sa objednaný Produkt automaticky pridá do nákupného košíka toho-ktorého Spotrebiteľa. Nákupný košík daného Spotrebiteľa je tomuto Spotrebiteľovi kedykoľvek počas vytvárania Objednávky k dispozícii na nahliadnutie.
- V náhľade nákupného košíka si Spotrebiteľ zároveň zvolí spôsob dopravy Produktu podľa možností, ktoré ponúka Obchodník.
- K cene Produktu sa pripočítavajú náklady na dopravu, ktorých výška závisí od spotrebiteľom zvoleného spôsobu doručenia. Celková cena objednávky (súčet cien Produktov a nákladov na dopravu) je zobrazená v nákupnom košíku pred odoslaním objednávky.
- Objednávku Spotrebiteľ dokončí stlačením tlačidla označeného slovným spojením „Objednávka s povinnosťou platby“ alebo obdobnou jednoznačnou formuláciou. Pred odoslaním Objednávky je Spotrebiteľ povinný sa oboznámiť s týmito VOP a ich aktuálnym znením a toto oboznámenie potvrdiť aktívnym zaškrtnutím príslušného poľa (napr. „Súhlasím so Všeobecnými obchodnými podmienkami a potvrdzujem, že som sa s nimi oboznámil/a“).
- Bezprostredne pred odoslaním Objednávky Spotrebiteľ je jasne a zrozumiteľne informovaný najmä o:
a) hlavných vlastnostiach objednávaných Produktov,
b) celkovej Cene, ktorú je Spotrebiteľ povinný Obchodníkovi uhradiť,
c) dobe trvania zmluvy, ak ide o zmluvu na dobu určitú, alebo podmienkach vypovedania zmluvy, ak ide o zmluvu na dobu neurčitú alebo s automatickým predlžovaním,
d) minimálnej dĺžke trvania záväzkov Spotrebiteľa, ak existuje. Odoslaním Objednávky Spotrebiteľ výslovne potvrdzuje, že bol oboznámený s povinnosťou zaplatiť Celkovú cenu. - Po vytvorení Objednávky bude táto Objednávka zaregistrovaná v systéme E-shopu. Obchodník bezodkladne po prijatí Objednávky, najneskôr však pri dodaní Produktu, zašle Spotrebiteľovi na Trvanlivom médiu (spravidla e-mailom na adresu uvedenú Spotrebiteľom) potvrdenie o uzavretí zmluvy, ktoré obsahuje:
a) informácie o Objednávke (najmä špecifikáciu Produktu, Celkovú cenu, spôsob platby a dopravy),
b) všetky informácie podľa § 5 ods. 1 a § 15 ods. 1 Zákona, ak neboli poskytnuté už pred uzavretím zmluvy na Trvanlivom médiu,
c) aktuálne a účinné znenie týchto VOP vrátane Reklamačného poriadku (Článok VII),
d) vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy podľa Prílohy č. 1 VOP.
e) ak je to relevantné, potvrdenie o výslovnom súhlase Spotrebiteľa so začatím poskytovania digitálneho obsahu pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy a o vyhlásení Spotrebiteľa o strate práva na odstúpenie. - Kúpna zmluva sa považuje za uzavretú okamihom doručenia potvrdenia o prijatí Objednávky podľa bodu 11 tohto článku Obchodníkom Spotrebiteľovi. Predmetom zmluvy je dodanie v Objednávke špecifikovaného Produktu za Celkovú cenu uvedenú v Objednávke, a to za podmienok stanovených v týchto VOP a v Objednávke.
Článok IV – Platobné a dodacie podmienky
- Všetky ceny Produktov v Objednávke aj v E-shope sú uvedené vrátane DPH. Celkovú cenu podľa Objednávky môže Spotrebiteľ uhradiť jedným z nasledujúcich spôsobov (Obchodník si vyhradzuje právo ponúknuť len niektoré z nich v závislosti od okolností Objednávky):
a) bezhotovostne prostredníctvom platobnej brány (napr. Global Payments) platobnou kartou,
b) na dobierku, t. j. v hotovosti alebo platobnou kartou (ak to prepravca umožňuje) pri prevzatí Produktu od doručovateľa/prepravcu.
Za úhradu Celkovej ceny si Obchodník neúčtuje žiaden poplatok. Avšak Obchodník upozornil Spotrebiteľa, že ten-ktorý subjekt, u ktorého je platba Celkovej Ceny realizovaná, si môže účtovať poplatok za úhradu (napr. daná banka pri vklade na účet).
- Spotrebiteľ sa zaväzuje uhradiť Celkovú Cenu v lehote uvedenej v Objednávke.
- Úhradou sa rozumie moment pripísania Celkovej Ceny na účet Obchodníka.
- Obchodník dodá objednaný Produkt Spotrebiteľovi bez zbytočného odkladu, najneskôr do 30 dní odo dňa uzavretia zmluvy, pokiaľ sa Obchodník so Spotrebiteľom nedohodli na dlhšej lehote dodania alebo pokiaľ pri konkrétnom Produkte nie je uvedená iná lehota dodania. Konkrétna predpokladaná lehota dodania, ktorá nesmie prekročiť 30 dní (pokiaľ nie je dohodnuté inak), bude závisieť od dostupnosti Produktu a zvoleného spôsobu dopravy a platby, a bude Spotrebiteľovi oznámená v potvrdení Objednávky. Produkty skladom expedujeme spravidla do 7 pracovných dní.
- Spôsob dodania Produktu si zvolí Spotrebiteľ.
- Spôsoby dodania a náklady na dopravu (Dopravné) v rámci Slovenskej republiky sú nasledovné:
DODANIE KURIÉROM NA ADRESU je cena Dopravného určená podľa aktuálneho cenníka.
VYZDVIHNUTIE V SIETI VÝDAJNÝCH MIEST je cena Dopravného určená podľa aktuálneho cenníka.
OSOBNÝ ODBER je cena Dopravného: 0,00 € – ZADARMO.
Presná cena Dopravného pre konkrétnu Objednávku bude zobrazená v nákupnom košíku pred odoslaním Objednávky.
- Produkt doručujeme, iba na území Slovenskej republiky.
- Produkt bude doručený na adresu, ktorú uvedie Spotrebiteľ v objednávke. Produkt bude doručený v čo možno najkratšom čase. Obchodník dodá Spotrebiteľovi objednaný Produkt v lehote podľa bodu 5 tohto článku. Indikatívne (nezáväzné) lehoty doručenia od expedície sú spravidla nasledovné:
– Pri doručení kuriérom: spravidla 1-2 pracovné dni;
– Pri doručení do výdajného miesta: spravidla 1-3 pracovné dni;
Tieto lehoty sú orientačné a môžu sa líšiť v závislosti od vyťaženia prepravcov.
- Spotrebiteľ obdrží od Obchodníka e-mail, v ktorom mu oznámi deň, kedy bol Produkt zo strany Obchodníka prepravcovi odovzdaný na prepravu. Obchodník nezodpovedá za oneskorené doručenie Produktu z dôvodov na strane doručovateľov (kuriéra). Obchodník rovnako nezodpovedá za oneskorenú dodávku Produktu spôsobenú nesprávne a/alebo neúplne vyplnenou dodacou adresou zo strany Spotrebiteľa.
- Spotrebiteľ je povinný prevziať Produkt v dohodnutom mieste a čase osobne, alebo zabezpečiť jeho prevzatie. Prevzatie Produktu Spotrebiteľ písomne potvrdí na faktúre, ktorá zároveň slúži ako dodací list a záručný list.
- Ak bude z dôvodu na strane Spotrebiteľa (napr. neprítomnosť na adrese doručenia v dohodnutom čase, neprevzatie v úložnej lehote) potrebné doručenie opakovať alebo ak bude Produkt vrátený Obchodníkovi, Spotrebiteľ je povinný uhradiť Obchodníkovi účelne vynaložené náklady spojené s opakovaným doručením, resp. s neúspešným doručením a vrátením Produktu Obchodníkovi. Neprevzatie Produktu Spotrebiteľom sa považuje za porušenie zmluvnej povinnosti.
- Ak Spotrebiteľ neprevezme Produkt ani v dodatočnej primeranej lehote poskytnutej Obchodníkom (ak ju Obchodník poskytne), je Obchodník oprávnený od kúpnej zmluvy odstúpiť. Tým nie je dotknutý nárok Obchodníka na náhradu nákladov podľa bodu 11 a 13 tohto článku.
- Povinnosť Obchodníka dodať Produkt je splnená okamihom, keď Produkt prevezme Spotrebiteľ alebo ním určená tretia osoba (s výnimkou prepravcu povereného Spotrebiteľom mimo možností ponúkaných Obchodníkom). Neprevzatie Produktu Spotrebiteľom v dohodnutom čase a na dohodnutom mieste, resp. odmietnutie prevzatia, sa považuje za porušenie zmluvnej povinnosti Spotrebiteľa, nie však za splnenie povinnosti Obchodníka dodať Produkt. V prípade, ak si Spotrebiteľ Produkt neprevezme a tento je vrátený Obchodníkovi, Obchodník má právo postupovať podľa bodu 11 a 12 tohto článku, vrátane práva požadovať od Spotrebiteľa náhradu nákladov spojených s neúspešným doručením a vrátením Produktu.
- Pri prevzatí Produktu sa Spotrebiteľovi odporúča skontrolovať neporušenosť obalu zásielky a v prípade akýchkoľvek zjavných vád (napr. výrazné poškodenie obalu, premočenie) túto skutočnosť oznámiť prepravcovi a spísať s ním záznam o škode, prípadne prevzatie zásielky odmietnuť. Podpísaním preberacieho protokolu (dodacieho listu) bez výhrad Spotrebiteľ potvrdzuje, že zásielka bola prevzatá neporušená. Kontrola zásielky pri doručení a spísanie záznamu však neobmedzujú právo Spotrebiteľa uplatniť si nároky zo zodpovednosti za vady Produktu (reklamáciu) podľa Článku VII týchto VOP.
- Spotrebiteľ je v prípade nedodania Produktu v lehote podľa bodu 5 tohto článku (t.j. do 30 dní od uzavretia zmluvy, ak nebola dohodnutá iná lehota) oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy.
Článok V – Poučenie o práve Spotrebiteľa odstúpiť od zmluvy
- Lehota na odstúpenie od zmluvy.
1.1.Spotrebiteľ má právo odstúpiť od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov Obchodníka aj bez uvedenia dôvodu v lehote 14 dní.
1.2.Výnimkou sú zmluvy uzavreté počas nevyžiadanej návštevy Obchodníka u Spotrebiteľa alebo v súvislosti s ňou, alebo počas predajnej akcie alebo v súvislosti s ňou; v týchto prípadoch je lehota na odstúpenie od zmluvy 30 dní. - Plynutie lehoty na odstúpenie od zmluvy: Lehota na odstúpenie od zmluvy podľa bodu 1. tohto článku začína plynúť:
a) pri zmluve, ktorej predmetom je predaj Produktu (tovaru), odo dňa prevzatia Produktu. Produkt sa považuje za prevzatý Spotrebiteľom okamihom, keď Spotrebiteľ alebo ním určená tretia osoba (okrem dopravcu) prevezme všetky časti objednaného Produktu, alebo ak sa:
a1) Produkty objednané Spotrebiteľom v jednej Objednávke dodávajú oddelene, okamihom prevzatia Produktu, ktorý bol dodaný ako posledný,
a2) dodáva Produkt pozostávajúci z viacerých dielov alebo kusov, okamihom prevzatia posledného dielu alebo posledného kusa,
a3) Produkt dodáva opakovane počas vymedzeného obdobia, okamihom prevzatia prvého dodaného Produktu.
b) pri zmluve o poskytnutí služby alebo zmluve o poskytovaní elektronického obsahu nedodávaného na hmotnom nosiči, odo dňa uzavretia zmluvy. - Uplatnenie práva na odstúpenie od zmluvy:
3.1. Spotrebiteľ môže uplatniť právo na odstúpenie od zmluvy u Obchodníka v listinnej podobe alebo v podobe zápisu na inom Trvanlivom médiu (napr. e-mailom).
3.2. Spotrebiteľ môže použiť vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy, ktorý tvorí Prílohu č. 1 týchto VOP a je Spotrebiteľovi zasielaný spolu s potvrdením Objednávky. Použitie formulára nie je povinné.
3.3. Oznámenie o odstúpení od zmluvy je potrebné zaslať na adresu sídla Obchodníka: Mlyn Kolárovo, a. s., Železničný rad 11, 946 03 Kolárovo, Slovenská republika, alebo e-mailom na adresu: web@vitaflora.sk.
3.4. Lehota na odstúpenie od zmluvy sa považuje za zachovanú, ak Spotrebiteľ odošle oznámenie o odstúpení od zmluvy Obchodníkovi najneskôr v posledný deň lehoty podľa bodu 1 tohto článku.
3.5. Obchodník bezodkladne po doručení oznámenia o odstúpení od zmluvy poskytne Spotrebiteľovi potvrdenie o jeho prijatí na Trvanlivom médiu. - Povinnosti Spotrebiteľa po odstúpení od zmluvy:
4.1. Spotrebiteľ je povinný najneskôr do 14 dní odo dňa odstúpenia od zmluvy zaslať Produkt späť alebo ho odovzdať Obchodníkovi alebo osobe poverenej Obchodníkom na prevzatie Produktu.
4.2. Lehota podľa bodu. 4.1. tohto článku sa považuje za zachovanú, ak Spotrebiteľ odošle Produkt späť pred jej uplynutím.
4.3. Náklady na vrátenie Produktu Obchodníkovi znáša Spotrebiteľ. To platí aj pre náklady na vrátenie Produktu, ktorý vzhľadom na jeho povahu nie je možné vrátiť prostredníctvom pošty.
4.4. Spotrebiteľ zodpovedá za zníženie hodnoty Produktu, ktoré vzniklo v dôsledku takého zaobchádzania s Produktom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti Produktu. Spotrebiteľ má právo po prevzatí Produktu v rámci lehoty na odstúpenie Produkt rozbaliť a odskúšať spôsobom primeraným na zistenie jeho vlastností a funkčnosti (obdobne ako pri nákupe v kamennej predajni).
4.5. Produkt je potrebné vrátiť pokiaľ možno v pôvodnom obale, kompletný (vrátane príslušenstva, dokumentácie atď.), nepoškodený. Odporúča sa priložiť aj doklad o kúpe. - Povinnosti Obchodníka po odstúpení od zmluvy:
5.1. Obchodník je povinný bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy, vrátiť Spotrebiteľovi všetky platby, ktoré od neho prijal na základe zmluvy alebo v súvislosti s ňou, vrátane nákladov na dopravu, dodanie a poštovné a iných nákladov a poplatkov.
5.2. Obchodník vráti platby podľa bodu. 5.1. tohto článku rovnakým spôsobom, aký použil Spotrebiteľ pri svojej platbe, pokiaľ sa so Spotrebiteľom výslovne nedohodnú na inom spôsobe platby a ak v súvislosti s tým Spotrebiteľovi nebudú účtované žiadne ďalšie poplatky.
5.3. Náklady na dopravu, dodanie a poštovné k Spotrebiteľovi však Obchodník nie je povinný uhradiť, ak si Spotrebiteľ výslovne zvolil iný spôsob doručenia, ako je najlacnejší bežný spôsob doručenia ponúkaný Obchodníkom. Dodatočnými nákladmi sa rozumie rozdiel medzi nákladmi na doručenie, ktoré si zvolil Spotrebiteľ, a nákladmi na najlacnejší bežný spôsob doručenia ponúkaný Obchodníkom.
5.4. Pri odstúpení od zmluvy, ktorej predmetom je predaj Produktu (tovaru), Obchodník nie je povinný vrátiť Spotrebiteľovi platby podľa bodu. 4.1. tohto článku pred tým, ako mu je Produkt doručený späť alebo kým Spotrebiteľ nepreukáže zaslanie Produktu späť Obchodníkovi, ibaže Obchodník navrhne, že si Produkt vyzdvihne sám. - Výnimky z práva na odstúpenie od zmluvy:
Spotrebiteľ nemôže odstúpiť od zmluvy, predmetom ktorej je :
a) poskytnutie služby, ak sa jej poskytovanie začalo s výslovným súhlasom Spotrebiteľa a Spotrebiteľ vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením tohto súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy po úplnom poskytnutí služby, a ak došlo k úplnému poskytnutiu služby,
b) predaj Produktu alebo poskytnutie služby, ktorých cena závisí od pohybu cien na finančnom trhu, ktorý Obchodník nemôže ovplyvniť a ku ktorému môže dôjsť počas plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy,
c) predaj Produktu zhotoveného podľa osobitných požiadaviek Spotrebiteľa, Produktu vyrobeného na mieru alebo Produktu určeného osobitne pre jedného Spotrebiteľa,
d) predaj Produktu, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu akosti alebo skaze,
e) predaj Produktu uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov a ktorého ochranný obal bol po dodaní porušený (napr. balené potraviny, kozmetika, doplnky výživy, ak bol porušený ich hygienický obal),
f) predaj Produktu, ktorý môže byť vzhľadom na svoju povahu po dodaní neoddeliteľne zmiešaný s iným Produktom,
g) predaj alkoholických nápojov, ktorých cena bola dohodnutá v čase uzavretia zmluvy, pričom ich dodanie je možné uskutočniť najskôr po 30 dňoch a ich cena závisí od pohybu cien na trhu, ktorý Obchodník nemôže ovplyvniť,
h) vykonanie naliehavých opráv alebo údržby, o ktoré Spotrebiteľ výslovne požiadal Obchodníka; to neplatí pre zmluvy o službách a zmluvy, ktorých predmetom je predaj iného Produktu ako náhradných dielov potrebných na vykonanie opravy alebo údržby, ak boli uzavreté počas návštevy Obchodníka u Spotrebiteľa a Spotrebiteľ si tieto služby alebo Produkty vopred neobjednal,
i) predaj zvukových záznamov, obrazových záznamov, zvukovoobrazových záznamov alebo počítačového softvéru predávaných v ochrannom obale, ak Spotrebiteľ tento obal rozbalil,
j) predaj periodickej tlače s výnimkou predaja na základe dohody o predplatnom a predaj kníh nedodávaných v ochrannom obale,
k) poskytnutie ubytovacích služieb na iný účel ako na účel bývania, preprava tovaru, nájom automobilov, poskytnutie stravovacích služieb alebo poskytnutie služieb súvisiacich s činnosťami v rámci voľného času a podľa ktorej sa Obchodník zaväzuje poskytnúť tieto služby v dohodnutom čase alebo v dohodnutej lehote,
l) poskytovanie elektronického obsahu inak ako na hmotnom nosiči, ak sa jeho poskytovanie začalo s výslovným súhlasom Spotrebiteľa a Spotrebiteľ vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením tohto súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy.
Článok VI – Nadobudnutie vlastníctva a prechod nebezpečenstva škody na Produkte
- Vlastnícke právo k Produktu prechádza na Spotrebiteľa okamihom dodania Produktu.
- Nebezpečenstvo náhodnej skazy a náhodného zhoršenia Produktu prechádza na Spotrebiteľa okamihom jeho prevzatia Spotrebiteľom alebo ním určenou treťou osobou (s výnimkou prepravcu povereného Spotrebiteľom mimo možností ponúkaných Obchodníkom). Ak Spotrebiteľ neprevezme Produkt, hoci mu Obchodník umožnil s ním nakladať, nebezpečenstvo náhodnej skazy a náhodného zhoršenia prechádza na Spotrebiteľa v čase, keď mu bolo umožnené s Produktom nakladať a Spotrebiteľ si nesplnil povinnosť Produkt prevziať.
Článok VII – Zodpovednosť za vady (Reklamačný poriadok)
- Obchodník zodpovedá Spotrebiteľovi za vady Produktu (tovaru) v súlade s príslušnými ustanoveniami Občianskeho zákonníka (§ 612 – § 626 OZ v znení Zákona č. 108/2024 Z. z.). Obchodník zodpovedá za vady, ktoré má Produkt pri prevzatí Spotrebiteľom. Pri použitých veciach Obchodník nezodpovedá za vady vzniknuté ich použitím alebo opotrebením. Pri veciach predávaných za nižšiu cenu Obchodník nezodpovedá za vadu, pre ktorú bola dojednaná nižšia cena. Ak nejde o veci, ktoré sa rýchlo kazia (najmä potraviny), alebo o použité veci, zodpovedá Obchodník za vady, ktoré sa vyskytnú po prevzatí veci v lehote na uplatnenie práv zo zodpovednosti za vady (reklamačnej lehote).
- Lehota na uplatnenie práv zo zodpovednosti za vady:
2.1. Lehota na uplatnenie práv zo zodpovednosti za vady je 24 mesiacov odo dňa prevzatia Produktu Spotrebiteľom, pokiaľ nie je pre konkrétne Produkty stanovená iná lehota.
2.2. Pri potravinárskych Produktoch je lehota na uplatnenie práv zo zodpovednosti za vady obmedzená dátumom spotreby alebo dátumom minimálnej trvanlivosti vyznačeným na obale Produktu. Potravinársky Produkt si musí pri dodržaní podmienok skladovania zachovať svoju kvalitu a zdravotnú nezávadnosť do tohto dátumu.
2.3. Pri použitých veciach sa môžu Obchodník a Spotrebiteľ dohodnúť na kratšej lehote, nie však kratšej ako 12 mesiacov.
3.3. Ak je na Produkte, jeho obale alebo v návode vyznačená lehota na použitie, neskončí sa lehota na uplatnenie práv zo zodpovednosti za vady pred uplynutím tejto lehoty.
- Uplatnenie reklamácie.
3.1. Spotrebiteľ môže uplatniť reklamáciu písomne zaslaním na adresu sídla Obchodníka (Mlyn Kolárovo, a. s., Železničný rad 11, 946 03 Kolárovo) alebo e-mailom na adresu: web@vitaflora.sk.
3.2. Reklamovaný Produkt (ak to jeho povaha umožňuje) je potrebné doručiť spolu s uplatnením reklamácie na adresu sídla Obchodníka, pokiaľ sa Obchodník so Spotrebiteľom nedohodnú inak (napr. na obhliadke Produktu). Odporúča sa Produkt vhodne zabaliť, aby nedošlo k jeho poškodeniu počas prepravy.
3.3. Pri uplatnení reklamácie Spotrebiteľ uvedie svoje identifikačné a kontaktné údaje, číslo Objednávky (ak je známe), presne opíše vadu Produktu a spôsob, akým sa vada prejavuje. Odporúča sa priložiť aj doklad o kúpe Produktu (faktúru).
3.4. Spotrebiteľ pri uplatnení reklamácie zároveň uvedie, ktoré z práv zo zodpovednosti za vady podľa bodu 5 tohto článku si uplatňuje.
3.5. Obchodník vydá Spotrebiteľovi potvrdenie o uplatnení reklamácie bezodkladne po jej prijatí. Ak je reklamácia uplatnená prostredníctvom prostriedkov diaľkovej komunikácie (napr. e-mailom), Obchodník doručí potvrdenie o uplatnení reklamácie Spotrebiteľovi ihneď; ak nie je možné potvrdenie doručiť ihneď, musí sa doručiť bez zbytočného odkladu, najneskôr však spolu s dokladom o vybavení reklamácie.
3.6. Potvrdenie o uplatnení reklamácie obsahuje najmä údaje o tom, kedy bola reklamácia uplatnená, čo je jej obsahom, aký spôsob vybavenia reklamácie Spotrebiteľ požaduje, predpokladanú lehotu na vybavenie reklamácie v súlade s bodom 4.2 tohto článku a kontaktné údaje Spotrebiteľa. - Vybavenie reklamácie:
4.1. Obchodník je povinný vybaviť reklamáciu a ukončiť reklamačné konanie jedným z nasledujúcich spôsobov:
I ) odovzdaním opraveného Produktu,
II ) výmenou Produktu,
III ) vrátením kúpnej ceny Produktu,
IV ) vyplatením primeranej zľavy z ceny Produktu,
V ) písomnou výzvou na prevzatie plnenia (ak Spotrebiteľ neprevezme opravený/vymenený Produkt),
VI ) odôvodneným zamietnutím reklamácie.
4.2. Obchodník je povinný vybaviť reklamáciu v primeranej lehote. Primeranou lehotou sa rozumie najkratší čas, ktorý Obchodník potrebuje na posúdenie vady a na opravu alebo výmenu Produktu s prihliadnutím na povahu Produktu a povahu a závažnosť vady. Po určení spôsobu vybavenia reklamácie sa reklamácia vybaví ihneď, v odôvodnených prípadoch možno reklamáciu vybaviť aj neskôr; vybavenie reklamácie však nesmie trvať dlhšie ako 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie, pokiaľ dlhšia lehota nie je odôvodnená objektívnym dôvodom, ktorý Obchodník nemôže ovplyvniť. (napr. zložitosť opravy, potreba súčinnosti tretej strany). Obchodník písomne informuje Spotrebiteľa o predpokladanej lehote vybavenia reklamácie v potvrdení o uplatnení reklamácie.
4.3. Ak vybavenie reklamácie trvá dlhšie ako 30 dní z objektívnych dôvodov, Obchodník o tom Spotrebiteľa písomne informuje spolu s odôvodnením a uvedením predpokladaného termínu vybavenia.
4.4. Po márnom uplynutí lehoty na vybavenie reklamácie (vrátane predĺženej lehoty podľa bodu 4.3. tohto článku) má Spotrebiteľ právo od zmluvy odstúpiť alebo má právo na výmenu Produktu za nový Produkt.
4.5. O vybavení reklamácie vydá Obchodník Spotrebiteľovi písomný doklad najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie, resp. v predĺženej lehote podľa bodu 4.3. tohto článku. Tento doklad obsahuje dátum a spôsob vybavenia reklamácie, potvrdenie o vykonaní opravy a dobe jej trvania, prípadne písomné odôvodnenie zamietnutia reklamácie.
4.6. Ak Obchodník reklamáciu zamietne, v písomnom odôvodnení uvedie dôvody zamietnutia.
4.7. Ak Spotrebiteľ znaleckým posudkom alebo odborným stanoviskom vydaným autorizovanou, notifikovanou alebo akreditovanou osobou preukáže zodpovednosť Obchodníka za vadu, môže reklamáciu uplatniť znova. Obchodník nemôže opätovne uplatnenú reklamáciu zamietnuť. Náklady na znalecký posudok alebo odborné stanovisko, ako aj všetky ostatné s tým súvisiace účelne vynaložené náklady znáša Obchodník, ak sa jeho zodpovednosť preukázala. Obchodník je povinný uhradiť tieto náklady Spotrebiteľovi do 14 dní odo dňa opätovne uplatnenej reklamácie. - Práva Spotrebiteľa zo zodpovednosti za vady:
a ) Ak ide o vadu, ktorú možno odstrániť, má Spotrebiteľ právo, aby bola bezplatne, včas a riadne odstránená. Spotrebiteľ má právo zvoliť si odstránenie vady opravou veci alebo výmenou veci. Spotrebiteľ si nemôže zvoliť spôsob odstránenia vady, ktorý nie je možný alebo ktorý by v porovnaní s druhým spôsobom odstránenia vady spôsobil Obchodníkovi neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti. Obchodník môže odmietnuť odstránenie vady, ak oprava ani výmena nie sú možné alebo ak by si vyžadovali neprimerané náklady.
b ) Ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa Produkt mohol riadne užívať ako vec bez vady, má Spotrebiteľ právo na výmenu Produktu alebo má právo od zmluvy odstúpiť
c ) Tie isté práva (výmena alebo odstúpenie) prislúchajú Spotrebiteľovi, ak ide síce o odstrániteľné vady, ak však Spotrebiteľ nemôže pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčší počet vád Produkt riadne užívať.
d ) Ak ide o neodstrániteľnú vadu, ktorá nebráni riadnemu užívaniu Produktu, má Spotrebiteľ právo na primeranú zľavu z ceny Produktu.
e ) Spotrebiteľ má právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo môže odstúpiť od kúpnej zmluvy aj v prípadoch, ak :
e1) Obchodník Produkt neopravil ani nevymenil, alebo tak neurobil v primeranej lehote, bezplatne a bez spôsobenia závažných ťažkostí Spotrebiteľovi,
e2) Obchodník odmietol odstrániť vadu,
e3) vada sa vyskytne opakovane aj napriek oprave alebo výmene,
e4) vada je takej závažnej povahy, že odôvodňuje okamžitú zľavu alebo odstúpenie,
e5) Obchodník vyhlásil alebo je z okolností zrejmé, že vadu neodstráni v primeranej lehote alebo bez závažných ťažkostí pre Spotrebiteľa.
f) Spotrebiteľ nemôže odstúpiť od zmluvy, ak sa spolupodieľal na vzniku vady alebo ak je vada Produktu zanedbateľná. - Výluky zo zodpovednosti za vady. Obchodník nezodpovedá za vady Produktu, ak:
a ) vadu spôsobil Spotrebiteľ sám, najmä neodbornou manipuláciou, mechanickým poškodením po prevzatí, používaním v nevhodných podmienkach,
b ) vada vznikla v dôsledku bežného opotrebenia zodpovedajúceho povahe a dobe používania Produktu ,
c ) vada vznikla v dôsledku vonkajšej udalosti, ktorú Obchodník nespôsobil (napr. živelná pohroma),
d ) ide o použitý Produkt a vada zodpovedá miere používania alebo opotrebenia, ktorú mal Produkt pri prevzatí Spotrebiteľom ,
e ) ide o Produkt predávaný za nižšiu cenu a vada je dôvodom, pre ktorý bola cena znížená,
f ) uplynula lehota na uplatnenie práv zo zodpovednosti za vady. - Neprevzatie veci po vybavení reklamácie. Ak si Spotrebiteľ neprevezme opravenú alebo náhradnú vec dodanú Obchodníkom v rámci vybavenia reklamácie do šiestich mesiacov odo dňa, kedy bol povinný ju prevziať (spravidla odo dňa oznámenia o vybavení reklamácie), môže Obchodník vec predať. Ak ide o vec väčšej hodnoty, Obchodník o zamýšľanom predaji Spotrebiteľa vopred upovedomí a poskytne mu primeranú dodatočnú lehotu na prevzatie veci. Výťažok z predaja vyplatí Obchodník Spotrebiteľovi po odpočítaní účelne vynaložených nákladov na uskladnenie a predaj veci, ak si Spotrebiteľ o výťažok požiada v primeranej lehote.
Článok VIII – Osobné údaje a ich ochrana
- Informácie o spracúvaní osobných údajov Spotrebiteľov Obchodníkom sú dostupné v samostatnom dokumente „Zásady ochrany osobných údajov“, ktorý je uverejnený na webovom sídle E-shopu na adrese: vitaflora.sk.
Článok IX – Alternatívne riešenie sporov
- Spotrebiteľ má právo obrátiť sa na Obchodníka so žiadosťou o nápravu. Žiadosť o nápravu môžete podať e-mailom na web@vitaflora.sk alebo písomne na Mlyn Kolárovo, a. s., Železničný rad 11, 946 03 Kolárovo, Slovenská republika, ak nie je spokojný so spôsobom, ktorým Obchodník vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že Obchodník porušil jeho práva.
- Ak Obchodník odpovie na túto žiadosť zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30 dní od jej odoslania, Spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov (ďalej len „subjekt ARS“) podľa zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov (ďalej len „zákon o ARS“).
- Subjektmi ARS sú orgány a oprávnené právnické osoby podľa § 3 zákona o ARS. Zoznam subjektov ARS je možné nájsť na stránke Ministerstva hospodárstva SR www.mhsr.sk.
- Príslušným subjektom ARS pre spory s Obchodníkom je spravidla Slovenská obchodná inšpekcia (SOI), Ústredný inšpektorát, Odbor pre medzinárodné vzťahy a alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov, Bajkalská 21/A, p. p. 29, 827 99 Bratislava 27, web: https://www.soi.sk/sk/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov.soi, alebo iná príslušná oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname subjektov ARS.
- Návrh na začatie ARS môže Spotrebiteľ podať spôsobom určeným podľa § 12 zákona o ARS. Návrh musí obsahovať náležitosti podľa § 12 ods. 3 zákona o ARS.
- Spotrebiteľ môže podať sťažnosť aj prostredníctvom platformy alternatívneho riešenia sporov RSO (Riešenie sporov online), ktorá je dostupná online na http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
- Alternatívne riešenie sporov je spravidla bezplatné. Niektoré subjekty ARS (najmä oprávnené právnické osoby) však môžu vo svojich pravidlách stanoviť povinnosť úhrady poplatku za začatie ARS, zvyčajne v nízkej sume. Slovenská obchodná inšpekcia poplatok za začatie ARS nevyžaduje.
- Subjekt ARS môže návrh Spotrebiteľa odmietnuť, napr. ak vyčísliteľná hodnota sporu nepresahuje sumu 20 EUR, ak je spor príliš zložitý, alebo ak sa vecou už zaoberal iný subjekt ARS, súd alebo rozhodcovský súd.
Článok X – Záverečné ustanovenia
- Na vzťahy neupravené Objednávkou a týmito VOP sa vzťahujú príslušné ustanovenia zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov (ďalej len „OZ“), zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len „Zákon“), zákona č. 22/2004 Z. z. o elektronickom obchode v znení neskorších predpisov a ďalšími všeobecne záväznými právnymi predpismi Slovenskej republiky..
- Spotrebiteľ vyhlasuje, že sa oboznámil s týmito VOP a zaväzuje sa ich dodržiavať.
- Tieto VOP nadobúdajú platnosť a účinnosť dňa ……………….
Príloha č. 1 k VOP: Vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy
(Presné znenie podľa Prílohy č. 2 k Zákonu č. 108/2024 Z. z.)
(Vyplňte a zašlite tento formulár len v prípade, že si želáte odstúpiť od zmluvy)
Komu:
Mlyn Kolárovo, a. s.
Železničný rad 11, 946 03 Kolárovo
E-mail: web@vitaflora.sk
Týmto oznamujem/oznamujeme*, že odstupujem/odstupujeme* od zmluvy o kúpe tohto tovaru:………………………………………………………………………………………………………………………………..
Dátum objednania/dátum prijatia*:………………………………………………………………………
Meno a priezvisko spotrebiteľa/spotrebiteľov*:………………………………………………………..
Adresa spotrebiteľa/spotrebiteľov*:………………………………………………………………………
Podpis spotrebiteľa/spotrebiteľov* (iba ak sa tento formulár podáva v listinnej podobe):………………………………………………………………………
Dátum:………………………………………………………………………
*Nehodiace sa prečiarknite.